Banff

26 augustus 2014 - Banff, Canada

Vandaag stonden we om 08.55u, samen met een fiks aantal andere enthousiastelingen, voor het visitorscentrum dat om 09.00u open zou gaan. We wilden zo snel mogelijk een mooie trail uitzoeken en waren er voor ons zelf al uit dat het een lange wandeling zou gaan worden in plaats van een aantal kleintjes. Dit keer minder succes met een (andere) sportieve medewerkster. Ze omcirkelde iedere trail die op de lijst stond: "Yeah, it's very personal you know" Oké, daar zat wat in. Dan zelf maar op hoop van zegen de knoop doorhakken. Ons oog viel op een trail van 7-8 uur (met return) die redelijk zwaar zou zijn en een perfect uitzicht zou geven. Een mooiere combinatie zou het wat ons betreft niet kunnen geven.

Die mooiere combinatie bestaat ook niet. Blijkbaar hebben we het beste voor het laatst bewaard. Wat ge-wel-dig! Een mooie opbouw qua trail, maar ook qua uitzicht. Beginnend met vals plat dwars door het bos tot absolute kuitenkillers omringd door de Rocky's (inmiddels zijn we er, helaas voor onze enkels, ook achter waarom ze zo heten). Onderweg hier en daar wat mensen, maar vooral gewoon wij tweeën. Wel een aantal ruiters met paarden gezien (net ezels, aldus Bram. Stomme stommerd was dus gelukkig niet nodig) waar we echt van stonden te kijken dat die beestjes de padden hebben kunnen betreden.

Al met al hebben we ons vandaag voor even weer op de Kilimanjaro gewaand. Er was weer dat gevoel van door een rietje ademen en flinke inspanning leveren (dat krijg je als je de 3000m nadert). En hoe we onszelf vorig jaar na die super ervaring ook beloofd hebben dat nooit meer te doen, zo geweldig was het vandaag weer. Wij houden gewoon van de bergen. Op de top (maar stiekem onderweg ook al de hele tijd) was het absoluut genieten. Daarna maar weer snel naar beneden, want het was er behoorlijk koud en ons water was op. Dit stelletje pannenkoeken had niks meer voor de terugweg. Slecht voorbereid? Nee, alleen niet goed genoeg. De mooie blauwe meren met stilstaand water hebben we gelaten voor wat ze waren, maar van de watervallen hebben we dankbaar gebruik gemaakt. Anticiperen op de omstandigheden noemen we dat. Wij hebben in ieder geval wederom enorm genoten en deze hike was letterlijk en figuurlijk (helemaal) het eind(e). Morgen mogen we nog een tochtje van 1.45u (waar we gelukkig, dankzij het uitzicht, nog geen genoeg van hebben gekregen) naar Calgary maken en dan vliegen we met pijn in ons hart terug naar Nederland. We zullen ons best doen het vliegtuig niet bewust danwel onbewust te missen.

Ps: Wederom bedankt voor alle reacties. Het blijft leuk om die te lezen!

1. Marij:
    27 augustus 2014
    Jullie zijn en blijven echte "diehards". Ook nu weer tot het uiterste gaan. Maar zo te zien ook echt weer de moeite waard.
    In het vliegtuig kunnen jullie alvast wat uitrusten en de kuiten ontspannen.
    Goede reis en tot ziens hier in Nederland
    x Marij
  2. Annemieke beckers:
    27 augustus 2014
    lieverds, zo deze wandeling behoort zeker tot de categorie uitzonderlijk. Wat on onwerkelijk blauw (groen) water. Ik geloof dat Patrick dit Appelblauwzeegroen noemt, en ik moet zeggen: Ja daar ben ik het in dit geval mee eens.
    Zo lever die Nissan netjes in en zorg dat jullie op tijd op het vliegveld zijn. Jullie reis terug gaat beginnen.
    lieverds bedankt voor de leuke verslagen en de prachtige foto's en tot morgenochtend. xxxx mum
  3. Oma:
    27 augustus 2014
    Och wat jammer geen mooie verhalen meer van Beren Walvissen prachtige natuur en vooral niet te vergeten julli liefde voor de bergen,meer als voor jullie kuiten haha.Mis het vliegtuig niet geniet nog even van de laatste uurtjes,en fijn dat jullie weer naar huis komen.Aangename terug vlucht dikke kus Opa en Oma
  4. Oma:
    27 augustus 2014
    Wat jammer geen verhalen meer over Beren Walvissen prachtige natuur en niet te vergeten jullie geliefde bergen.Maar voor jullie kuiten was er minder liefde,grapje .Geniet nog van de laatste uurtjes,mis het vliegtuig niet ,wij zijn blij als jullie weer thuis zijn.Heb een aangename terug vlucht dikke kus Opa En Oma
  5. Bob en Dymph:
    Hoi lieverds,
    Na alle voorgaande goede raad houden wij de klep maar dicht. Of jullie moeten gaan voor de optie van Bob: vliegtuig missen en nog lekker even de kuiten blijven trainen daar........
    Fijn, dat jullie zo ontzettend genoten hebben, en wij met jullie mee.
    Goede reis terug, kunnen jullie uitrusten van je vakantie!
    Dikke knuffel van ons en wat is de volgende bestemming?
  6. Jony:
    Lieve Globetrottertjes,
    "WE'R FLYING HOME!!" Het fijne van weggaan is het weer thuiskomen. Pas toch goed op elkaar en gebruik al je zintuigen. Graag tot snel! xxx