Jasper

23 augustus 2014 - Jasper, Canada

Vandaag zijn we na een relatief korte trip (3-4 uur) aangekomen in Jasper. Nu zijn we dan toch echt aangekomen in de Rocky's. Geweldig! Het is meteen een stuk drukker (door Jasper zelf rijden is echt een ramp), maar absoluut fantastisch. Overal waar je kijkt zie je bergen die er absoluut om vragen om beklommen te worden. Bovendien ligt onze slaapplek in een bungalowpark net buiten Jasper. Een schattig, klein tuinhuisje aan de rivier. De Rocky's in onze achtertuin en wilde dieren die de oversteek door het water wagen. Wat willen we nog meer? Met 1100km aan wandel mogelijkheden balen we nu al van de hoeveelheid tijd die we hebben. Veel en veel te weinig. Daarom zo snel mogelijk naar een trail. The five lake trail dat ons een prachtig en indrukwekkend uitzicht gaf. Meren met werkelijk alle kleuren blauw, zelfs de kleuren waar we het bestaan niet van wisten. Relatief druk, maar veel te veel te zien om ons daar daadwerkelijk druk over te maken. Bovendien blijven we onze achternaam eer aandoen (je kunt veel over ons zeggen, maar consequent zijn we wel) door een kleine afslag te missen. Hierdoor kwamen we in een andere hike terecht en maakten we van onze 1,5u hike een 3u hike. Geeft niks, want ook in dit geval werd stomheid beloond. Geen kip op het pad en nog betere uitzichten op de meren en de bergen. Absoluut weer genieten (met ook nog een zonnetje hoog aan de hemel)!

Na wijs beraad hebben we voor morgen gekozen voor The Maligne Canyon waar diverse hikes vandaan vertrekken. Hopelijk doet deze zijn naam geen eer aan (maligne = kwaadaardig), hoewel je in deze regio waarschijnlijk geen foute keuzes kunt maken. Op naar morgen!

1. André beckers:
    24 augustus 2014
    Zou die canyon kwaadaardig zijn voor jullie kuiten? De naam doet vermoeden dat het geen wandelpad is waar jullie even op het gemakkie gebruik van kunnen maken. Hopelijk wordt het uitzicht opnieuw beloond. Die meren bekijken met blauw in alle tinten lijkt me prachtig. Klinkt als iets dat de moeite waard is om te gaan bekijken die Rocky Mountains. Geniet ervan.
    Xx papa
  2. Jony:
    Lieve Globetrottertjes,
    Ik heb zo'n beeld in m'n hoofd van de "Beverly Hillbillies" het zegt jullie waarschijnlijk niets, want het was een (zwart-wit) tv serie van ver uit de vorige eeuw!! Google maar eens, hilarisch. Dat waren pioniers, misschien niet direct in Canada, maar wel in zo'n omgeving waar jullie je nu in begeven. Of anders "Kleine huis op de prairie" of "Docter Quinn". Je schrijft al dat jullie veel te weinig tijd hebben, dat is begrijpelijk in zo'n enorm gebied met zoveel moois. Sla het allemaal maar goed in in je eigen "systeem", daar zijn die zintuigen waar ik het steeds over heb zo belangrijk voor. Oeps wat een ouderlijke wijsheid........pas goed op elkaar, de zintuigen heb ik al benoemd.xxx
  3. Bob en Dymph:
    Hoi lieverds,

Vanuit een rustig herfstig Velp genieten we van jullie verhalen.
    Wat ons verbaast is,dat jullie het regelmatig over "druk" hebben!
    Of is het daar net als hier: als je de Posbank opgaat hartstikke druk en zo gauw je honderd meter van een parkeerplaats af bent, zie je geen mens meer? Zoiets neem ik aan, want volgens mij is het een ietsepietsje uitgestrekter daar......
    Geniet met volle teugen (adem!), Knuf van ons
  4. Marij:
    24 augustus 2014
    Hallo daar, fijn om weer iets van jullie te lezen. Zo te lezen, hebben jullie het nog steeds heel erg naar jullie zin en gaat alles voorspoedig. Geniet de komende dagen nog maar lekker van de rust en het landschap. Nog heel veel plezier samen.
    Groetjes vanuit Elsloo
  5. Annemieke beckers:
    24 augustus 2014
    zo nog een paar dagen genieten en dat zit het er al weer op hoor. met de indrukken van de Rockies op jullie net vlies kan dan aan de terugtocht begonnen worden.
    Maar wat zag ik gaan jullie nog naar een paar prachtige meren waar je kunt kayakken. Gelukkig hebbe jullie thuis nog even kunnen oeferen>
    veel plezier morgen en geniet van jullie foute keuzes lieverds. dikke kus mum