Port McNeill

14 augustus 2014 - Port Mcneill, Canada

Vandaag een lange tocht. Zeven uur werd ons beloofd (echt niet, 6 uur ging ook prima). Voor vandaag hadden we nog geen andere plannen, maar zouden we hetgeen dat op ons pad zou komen gaan doen. Laat dat nou de absoluut zwaarst bedreven sport (en mijn absolute hobby) zijn: Vissen. Eenmaal in Campbell River (3 uur rijden van Ucluelet) zagen we op de bordjes staan dat het zalm seizoen weer voor geopend was verklaard. Achter in een louche viswinkel (vol geweren en bogen) moesten we eerst een vergunning regelen: "Do you want to fish on the ocean or on the river?" Waarop ik naar het water buiten wees met de woorden: "On the river" De beste man keek ons aan alsof hij het in Rome had horen donderen: "That's the ocean, my dear" Whatever, wij willen gewoon graag vissen. Eenmaal op de pier nestelden we ons tussen de Canadese professionals. Ik had me toch al voor gek gezet dus ik durfde ook nog wel om een demo te vragen voor wat betreft de werking van de vishengel. Vanaf hier begint het ware visavontuur. Na een uurtje was het tijd voor de lunch. Bram bleef vissen en ik ging iets te eten halen. Op mijn terugweg moest ik gas geven aangezien Bram beet had. Tussen de Canadese professionals haalde broerlief maar liefst een visje van 15cm uit het water. Bovendien vond hij het nodig om het arme beest in zijn rug te hakken. Kortom een gelukstreffer waarbij de haak toevallig aan zijn rugje is blijven hangen. Deze enorme vangst hebben we netjes teruggegooid (voor zover hij nog een goed leven tegemoet zal gaan). Na twee uur vissen heeft Bram 3x beet gehad, waarvan dus een visje echt aan wal
gebracht. Hoewel ik daar niks van mag zeggen aangezien ik meer voor de sier heb staan vissen. Stiekem wel leuk om te doen (zeker met zo'n mooi uitzicht).

Drie uur later kwamen we aan in Telegraph Cove bij ons huisje (Hidden Cove). Hidden is het zeker, maar wat mooi! Pal aan het water met helemaal niks (wel beren!) in de buurt. Ook geen internet dus staan we 30km verderop voor de Subway, zodat we WiFi hebben. Morgen gaan we 3,5 uur lang op zoek naar orka's. Hopelijk gaan we ze van nog dichterbij zien!

1. Kim:
    15 augustus 2014
    Super cool om te lezen!! Zijn jullie nog niet gaan rennen?? Ari dadelijk is je conditie naar de haaien (vissen hihi)
    Canada begint
    Xx
  2. Kim:
    15 augustus 2014
    Oeps.. Wilde nog zeggen dat Canada begint te stijgen in de to do/ to go ranking.
    Hoop dat jullie de orka's van dichtbij kunnen spotten dan ben ik wel zwaar jaloers
  3. Kim:
  4. André beckers:
    15 augustus 2014
    Kids, dat vis talent hebben jullie niet van vreemden. Bram die catch of the day was zelfs te weinig voor een toast. Waren die gasten om je heen aan het lachen? Vast wel.
    Prachtige natuur weer om te zien. Wat vinden jullie van Canada? Valt mee, tegen of is zoals jullie hoopten. Plezier in de wildernis.
    X papa
  5. Jony:
    Lieve Globetrottertjes,
    Heeft die eerste vis-lessen van Bram in de IJssel bij Veessen toch nog zijn vruchten afgeworpen!!! Bram zijn "roze visje" eindelijk ZELF gevangen. Voor jou Arianne, neem een haak-/breiwerkje mee de volgende keer als je gaat "vissen", maar ik lees tussen de regels door dat dit absoluut niet je hobby is, troost je, ook niet van mij. Super jaloers zijn we inmiddels geworden na het lezen van je heerlijk uitgebreide reisverslagen! Dat wordt nog moeilijk kiezen voor ons wat het gaat worden. Eerst gaan we zelf maar eens walvissen spotten bij IJsland in oktober!! (ik neem mijn haak-breiwerkje mee....). Pas goed op elkaar en gebruik al je zintuigen.xxx
  6. Annemieke beckers:
    15 augustus 2014
    ja heerlijk vissen, je moet daar echt de humor van inzien anders verveel je je stierlijk maar zo te zien hebben jullie er toch wel plezier in. Bram z'n vangkunsten kennen we, alleen is dit visje toch kleiner dan in Elsloo (of was jij kleiner). Verse vis en jullie gaan naar Subway (is ie in Canada net zo lekker als in NZ?). Neem morgen maar geen hengeltje mee, die Orka's zijn echt te groot.
    Wat een prachtige blauwe lucht hebben jullie, zal wel weer mooi weer zijn. Hier lijkt de zomer wel voorbij, de ene bui na de nadere trekt voorbij. Loes heeft pech.
    Op naar het volgende avontuur lieverds en heel veel plezier.
    dikke kus
  7. Marij:
    15 augustus 2014
    Wauw, wat een vis heeft die Bram aan de haak geslagen :-)
    En Arianne staat erbij als een echte prof. Heel relaxed.
    Morgen veel plezier met de orka's, ik ben toch wel een beetje veel jaloers op jullie.
    Blijf genieten en veel plezier.
    Marij x
  8. Oma:
    15 augustus 2014
    Bram toch een vis met een hengel gevangen,jaren terug ging je vissen en liep ik als je niets gevangen had met het schepnet er achter aan .Onsportief maar niets gevangen ,dus Arianne jij pakt tenminste nog een hengel.Nou benieuwd of jullie morgen de orka's van kort bij mogen zien,het blijft spannend.Tot het volgende verslag xxxx